Játékról

ASHES OF CREATION


Az Ashes of Creation egy készülő fantasy mmo játék, amelyben a játékosok döntései alakítják majd a körülöttük lévő világot. A tervezés során öt fő alappillért határoztak meg a fejlesztők:

  1. Ösztönző és magával ragadó történet
  2. Dinamikus világ
  3. Játékosok egymásra hatása
  4. Karakter fejlesztés
  5. Kockázat vs Jutalom

Inspiráció:


Az Ashes of Creation elkészítéséhez számos MMO játék biztosított inspirációt:

  • Eve Online: regionális gazdasági rendszerével és a kockázat vs jutalmazás kialakításával
  • Archeage: építési rendszerével, szállítási és tengeri hadviselésével
  • Lineage 2: ostromaival, PVP zászló rendszerével, Open World PVP-vel, valamint a Guild fejlesztésekkel
  • Star Wars Galaxies: Gyártó rendszer

 

Nyitott fejlesztés:


Az Interpid Studio nyitott (átlátható) fejlesztési megközelítést alkalmaz, ahelyett, hogy a sajtó felé jól előkészített közleményeket és interjúkat tennének közzé.

Nem válaszolok fórumon. Nem válaszolok a sajtónak. A játékosainknak válaszolunk; és igyekszünk minél átláthatóbbá tenni a fejlődésünket; és időben bemutatni azt. – Steven Sharif CEO

Úgy gondolom, hogy egy olyan korban élünk, ahol könnyű átláthatónak lenni, ha nincs titkolnivalód. A hátránya, ha olyan dolgot mutatsz be, ami még nincs kész, nem befejezett termék, a nézőre hárul, hogy megértse ezt a tényt. – Steven Sharif CEO

Nyilvánvaló, hogy a fejlesztésnek vannak olyan elemei, amit nem fogunk bemutatni, például a játék lore-ja, és néhány működési mechanikája, nehogy elrontsuk a megjelenésre a játékélményt. – Steven Sharif CEO

Fizetési modell:


Az Ashes of Creation fenntartását Előfizetés modellel oldják meg.

  • Nem lesz doboz ár.
  • A havi előfizetés a szokásos 15 dollár

Kiegészítők:

Negyedévente szeretnének kiegészítőket hozzáadni a játékhoz.

  • A kiegészítők nem kerülnének többe, mint egy normál előfizetés. (Akinek ketyeg az előfizetése, hozzáfér a kiegészítőkhöz is.)

Sok rendszer moduláris volta miatt nem túl nehéz rendszereket újratervezni és új dolgokat hozzáadni…Azt tervezzük, hogy negyedéves/havi ciklusokban adjuk a játékhoz az új tartalmakat. – Steven Sharif CEO

A nagy negyedéves tartalmi frissítések ciklusa jó nekünk, és ahogy említettem, a moduláris rendszer lehetővé teszi, hogy kisebb tartalmú havi frissítéseket mutassunk be a világhoz. – Steven Sharif CEO

Az Előfizetési modell egy szerződés köztünk, mint Stúdió és köztetek srácok: rendszeresen érkeznek a frissítések és új fejezetek; és az előfizetés teszi elérhetővé a tartalom elérését. – Steven Sharif CEO

Kiadók:

A játéknak az Észak-Amerikai (NA) régióban nem lesz külön kiadója, saját hatáskörben oldják meg az Interpid Stúdióval.

Az Európai, Orosz és egyéb területeken a my.com (mail.ru) biztosítja a játék terjesztését. Az Interpid Stúdió 100% kreatív kontroll alatt tartja az Ashes-t, a my.com és a mail.ru csak a terjesztésért felelős, vagyis nem tudnak P2W-t varázsolni a játékból. A fejlesztő, vagyis az Interpid Stúdió így jobban tud a játékra koncentrálni, az említett cégek meg a terjesztéssel. 

Az Óceáni és Délkelet-Ázsiai régióknak jelenleg nincs kiadója. Az Óceáni területeken való terjesztést lehet, hogy megoldják stúdión belül.

Mikrotranzakció:

Az Ashes of Creation rendelkezik mikrotranzakciós rendszerrel, vagyis bolttal, ahol valós pénzért kozmetikai dolgokat vásárolhatunk. A megvásárolható tárgyak, skinek, bármi csak kozmetikázásra valóak, semmilyen olyan értéket nem adnak a játékhoz, amivel előnyt lehet szerezni. Ezekkel a tárgyakkal kereskedni sem lehet, és nem lehet elajándékozni. 

Művészeti Stílus:

Az Ashes of Creation valósághű grafikával fog rendelkezni, mint a legtöbb nyugati játék. Nem lesz túl stilizált, vagy “cartoon”-os. Az Alpha 1-ben szereplő összes elemet az Interpid Stúdió hozta létre.

Művészeti hatások:

  • Aelean faj építészeti stílusa a francia középkori stílushoz hasonló
  • A Pyrian faj építészeti stílusa a görög-római stílushoz hasonló
  • Az Empyrean-oknak van egy erős görög-római hatása
  • A Py’Rai faj Navajo indián hatásokkal rendelkeznek. Építészetük erdei ihletésű.
  • A Vek faj mezoamerikai hatásokkal rendelkezik. 
  • A Niküa fajnak polinéz hatása van. 

Lokalizáció:

A szerverek nyelvi része nem lesz zárt. Európában különféle szerverek lehetnek nyelvtípus alapján. A startra jelenleg német, francia és orosz nyelv lesz választható, később tervezik az olasz, lengyel és spanyol nyelv bevezetését. 

Platformok:

A játék Windows platformra fog megjelenni.

  • Konzol támogatás később kerül hozzáadásra
  • Natív Linux támogatás lehetséges a jövőben

Teljesítmény:

A játék megjelenéséhez képest egy 5 éves gépen el fog futni a játék. A grafikai beállítások elég nagy skálán mozognak majd, így mindenki megtalálja majd a gépének megfelelő grafikát. 

  • Nagy skálázási lehetőség grafikai beállításoknál
  • Motion blur: ki/be kapcsolható lesz
  • Nagy tömegek megjelenítésénél dolgoznak egy megoldáson, amivel butíthatóak a karakterek

Játékmotor:

Az Ashes of Creation az Unreal Engine 4-es verzióját használja. A háttér rendszer hálózati kódjára a sajátjukat alkalmazzák, amivel megvalósíthatóvá válnak az ostromok és egyéb csapatos tevékenységek. 

Az Unreal motorral nagyon gyorsan lehet haladni…Összehasonlítva a többi játékmotorral, ami itt egy óra megcsinálok, más motorral 8 óra lenne. – Jeffrey Bard

Szerverek:

A következő régiók készülnek el startra:

  • NA – Észak-Ameriaki
  • EU – Európai
  • SEA/OCE – Kelet-Ázsia és Óceánia
  • Minden más régió még nincs eldöntve, de vizsgálják a lehetőségeket, lásd Dél-Amerika

Szerverekről információk:

  • A szervereken nem lesz régiózár, se IP blokkolás. 
  • A szerverek populációja maximalizálva lesz, vagyis nem Mega-Szerverekkel üzemel a játék.
  • Szerverenként az online játékosszám maximum 8-10 ezer fő lehet egy időben.
  • Mivel nem régiós (mega-szerverek) szerverek vannak, így layer-ek, shardok sem lesznek. 
  • Nem lesz külön Role-Playing (RP) szerver, se PVE, se PVP.
  • A játékosok, a fiókjukat át tudják költöztetni az Interpid Stúdió és a my.com között.

Szinkronok:

Az NPC-k hangokkal is üdvözölhetnek.

  • Szinkronos küldetéseket nem terveznek. 

Védelmi rendszerek:

A szokásos megoldásokkal fog rendelkezni a játék, vagyis figyelik a játékosok tevékenységét, és ha valakit rajtakapnak csaláson, bot-oláson, arany kereskedelmen, akkor megkapja a bann-t.

Két faktoros autentikáció: Az Alfa 1 verzióhoz hozzáadva.

Addon-ok:

Nem terveznek addon támogatást a játékhoz. 

  • A fejlesztők nem szeretnék, ha addon-ok kellenének a világ felfedezéséhez.
  • A DPS mérő eszközök negatív hatással bírnak. (Lesznek táblák, amelyek mutatják az egyéni teljesítményeket.)
  • A játék API-jának megnyitása még megfontolás tárgyát képezi. Elég UI variálási lehetőséget tesznek a játékba, így nem fognak addon-ok kelleni, de lehet később ezen az elképzelésen még változtatnak.

Mérföldkövek:

  • 2015 decemberében vettél fel az első embert.
  • 2016 februárban kezdtél el fejleszteni az Ashes of Creation-t.
  • 2016 december 10.-én lőtték fel a hivatalos honlapot és a projektet.
  • 2017 január 18.-án nyílt meg a hivatalos Discord.
  • 2017 május 2.-ám a Kickstarter kampány beindításakor 750.000 dollár adományt kaptak.
  • 2017 június 3.-án zárult a Kickstarter kampány, amivel összesen 3.271.809 dollárt gyűjtöttek 19.576 támogató segítségével.
  • 2017 június 21-én indult a Summer crownfunding kampány.
  • 2017 július 22.-én zárult le a kampány, 2.485 támogatóval.
  • PAX WEST 2017: 2017. szeptember 1-4. között
  • 2017 december 15: Alpha 0 ütemterve
  • GDC 2018: 2018. március 19-23. között
  • PAX EAST 2018: 2018. április 5-8. között
  • 2018 augusztus 15.: Az Interpid csomag utolsó vásárlási napja, amivel az Alpha 1-re be lehetett kerülni
  • GAMESCOM: My.com-al együtt 2018. augusztus 20.-án
  • 2018 augusztus 27.: Már 100 fejlesztő dolgozik a játékon
  • PAX WEST 2018: 2018. szeptember 1.-én
  • Ashes of Creation Apocalypse BR: 2018. október 19.-én
  • 60 fejlesztő dolgozik már a játékon a San Diego-i irodában

Teljesítmények:

  • A Kickstarter legnagyobb finanszírozású MMORPG játéka.
  • A Kickstarter #7 leginkább finanszírozott játéka.
  • A leginkább várt MMO – MMORPG.COM legjobbja 2017-ben
  • A leginkább várt korai hozzáférés MMO játékoknál – MMOs World
  • GAMESCOM 2018: Legjobb független játék
  • GAMESCOM 2018: Legjobb online játék

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.